BLOG

Comunicacions al núvol

5 aspectes destacats de les solucions en el núvol per a les empreses durant la COVID-19

5 aspectes destacats de les solucions en el núvol per a les empreses durant la COVID-19
  20/04/2020 08:04

En aquesta situació sense precedents, les empreses s’enfronten a la perspectiva de la transició de part o la totalitat de la seva força laboral al teletreball i el tancament de les seves oficines físiques per ajudar a controlar la pandèmia. Abans de la COVID-19, les comunicacions en el núvol havien vist una adopció generalitzada, amb la gran majoria de les organitzacions optant pel canvi d’una o més de les seves funcions empresarials crítiques al software en el núvol.

Els serveis en el núvol han donat a les empreses l’opció de deixar d’administrar els seus servidors físics i mantenir el seu software empresarial en funcionament. Les empreses que ja usen el núvol han vist una transició més fàcil al teletreball, donat que el Cloud Computing possibilita l’accés segur al correu electrònic i als arxius, així com la possibilitat de compartir pantalles, fer reunions virtuals i col·laborar en els documents.

Quins aspectes han de tenir en compte les empreses per fer la transició al núvol?
1) Correu electrònic

El correu electrònic és sovint una de les primeres càrregues de treball significatives que els clients volen traslladar als serveis en el núvol.

El correu electrònic basat en el núvol proporciona accés remot al mail corporatiu dels empleats, que és fonamental per permetre el teletreball. Aquests serveis sovint proporcionen seguretat addicional, com l’autenticació multifactor, la protecció contra amenaces centrada en la ciberseguretat, la prevenció de pèrdua de dades i la capacitat de treballar des de qualsevol dispositiu.

D’aquesta manera, tenir accés a correus electrònics allotjats en el núvol atorga als empleats moltes opcions per continuar treballant: des de casa, des d’un altre país o de forma aïllada si requereixen quarantena.

Les organitzacions també poden evitar problemes de capacitat amb les seves xarxes i minimitzar la interrupció dels serveis de mail en cas que es produeixi una interrupció en els seus propis centres de dades.

2) Comunicació unificada

La Comunicació Unificada (UC) és un conjunt de tecnologies que permeten als empleats comunicar-se digitalment, proporcionant mecanismes com xat grupal, reunions online, trucades de veu i conferències web. L’adopció d’eines de UC augmenta la productivitat i genera una comunicació més estreta, especialment quan les reunions presencials ja no són possibles.

Una de les preocupacions de canviar del treball a l’oficina al teletreball complet és que algunes empreses senten que necessiten una major visibilitat de l’estat dels seus empleats. Els treballadors també requereixen una solució per saber quan un col·lega està disponible o ocupat per no interrompre’s de manera efectiva en moments inadequats. Les eines de UC proporcionen una resposta en forma de presència digital, que és la capacitat d’indicar l’estat en temps real de la disponibilitat dels treballadors per xatejar o reunir-se i la seva ubicació.

3) Col·laboració

Les eines de col·laboració en temps real permeten que diversos treballadors accedeixin a documents, dossiers, completen tasques digitalment i simultàniament comparteixin, editin i creïn de forma conjunta. Les eines de col·laboració augmenten tant la productivitat com el temps de resposta per a l’entrega de projectes.

Aquests arxius es guarden en el núvol, es suporten de forma segura amb el control de versions i es pot accedir a ells o veure’ls de forma remota. És important tenir en compte que es poden aplicar polítiques de seguretat per garantir un control d’accés adequat.

Tenir una còpia de seguretat en el núvol també proporciona protecció contra atacs de ransomware.

4) Cloud Computing

Les empreses busquen el Cloud Computing per disposar d’una àmplia gamma de solucions, inclòs l’accés a una infraestructura altament disponible, escalable i segura; opcions de suport i recuperació de dades; i accedir a aplicacions empresarials allotjades sempre actualitzades.

Els serveis en el núvol proporcionen un model flexible per suportar les canviants necessitats d’infraestructura. Els proveïdor del núvol inclouen capacitats per escalar en funció de la demanda real o prevista. Per exemple, les empreses poden escalar l’accés als serveis en el núvol per incorporar nous empleats o reduir les operacions, controlant així els costos i adaptant-se a les condicions del mercat, així com per satisfer les necessitats dinàmiques generades per la situació COVID-19 en aquests moments.

La migració de les càrregues de treball al núvol també redueix la càrrega física de mantenir servidors i infraestructura, el que sovint és molt difícil en una pandèmia.

5) Dades i informació en el núvol

Amb les empreses adoptant moltes aplicacions de software com a servei i plataforma com a servei en el núvol, té sentit que l’ecosistema de dades també resideixi al núvol. Les tecnologies cloud de dades permeten als client connectar-se a fonts de dades a les instal·lacions i al núvol i permet a les empreses accedir a les dades en qualsevol lloc, des de qualsevol dispositiu i en qualsevol moment. Les dades en el núvol ofereixen a les organitzacions l’agilitat i la capacitat de satisfer les seves necessitats immediates de dades i convertir-se en capacitats més avançades en el futur, com la Intel·ligència Artificial (IA) o l’aprenentatge automàtic.

També et pot interessar

 
  11/06/2020 08:06

Com connectar de forma més àgil amb els clients en temps de crisi

La crisi econòmica global de la COVID-19 ha obligat a persones i empreses a canviar ràpidament la seva forma de vida i de treball. Molts elements dels negocis i la vida estan sent posats a prova; en alguns casos, la propera normalitat pot semblar molt diferent a mesura que es traslladen noves formes de treball […]

LLEGIR MÉS