BLOG

Oficina intel·ligent

5 consells per augmentar la productivitat treballant des de casa

5 consells per augmentar la productivitat treballant des de casa
  29/10/2020 08:10

El treball a distància va en augment i comporta els seus propis reptes. Ja sigui que els empleats treballin des d’un altre país o des de casa, en aquests moments, és molt probable que el treball es realitzi fora de l’oficina.

Productivitat del treball remot: realitat o ficció?

Treballar des de casa és més productiu? Segons una investigació de Stanford, la resposta és sí. En un estudi de 500 empleats dividits en dos grups, la cohort remota va mostrar una major productivitat equivalent a un dia complet de treball.

Resulta que els teletreballadors treballen un torn complet (o més) en comparació amb els seus companys a l’oficina, i també prenen descansos més curts, es posen menys malalts i tenen menys temps lliure. Però ser un empleat remot exitós requereix d’una gran disciplina.

Els beneficis de treballar des de casa

Per a les empreses, contractar treballadors remots té diversos avantatges: reducció dels costos, ja que no requereixen espai ni recursos a la seva oficina física; major reclutament de talent, donat que la distància no és un problema; oferir als clients suport 24/7, ja que els empleats virtuals poden operar des de diferents zones horàries.

Quant als treballadors remots, també tenen beneficis com una major productivitat i un major compromís professional. Sovint poden gaudir d’un horari de feina més flexible i són immunes a les distraccions de l’oficina. També estalvien temps en els desplaçaments, el que és millor per a ells i pel medi ambient.

5 consells per augmentar la productivitat treballant a distància
1) Crear un horari i complir-lo

Al treballar des de casa, existeix una estructura més fluida pel seu dia que si estigués destinat en un entorn d’oficina tradicional. En primer lloc, haurà d’establir un horari de treball i seguir una rutina per mantenir-se productiu i motivat.

Molts estudis demostren la superioritat d’una jornada laboral més curta i d’alta intensitat en relació a la productivitat, raó per la qual no és necessari que les jornades de treball a distància tinguin lloc durant les hores laborals tradicionals.

2) Establir prioritats

Sense el marc jeràrquic d’una oficina tradicional, pot resultar difícil prioritzar tasques i organitzar el flux de treball. Per això s’ha de desenvolupar autodisciplina i habilitats organitzatives. Per exemple, les llistes de tasques poden resultar útils, així com mantenir-se en contacte amb els companys d’equip (i supervisor), i estructurar el dia en torn als objectius.

Així mateix, és important evitar distraccions i exprimir tota la productivitat de les hores de treball. Sense reunions programades, pauses pel cafè i xerrades improvisades amb els col·legues, el teletreball distreu menys que treballar en una oficina.

3) Seleccionar les eines adequades

Treballar des de casa no té per què significar col·locar el portàtil a la taula de cafè. Es pot maximitzar la productivitat del teletreball si es disposa d’un espai el més apropiat possible: una cadira ergonòmica, un àrea de treball endreçada i una agenda amb la llista de tasques diàries.

A més, és necessari escollir les eines de col·laboració adequades per comunicar-se amb la resta dels companys i amb el supervisor. Existeix una àmplia gamma de software basat en el núvol dissenyat específicament per ajudar als equips remots amb la comunicació, la productivitat, la gestió de tasques i l’intercanvi d’informació.

4) Definir límits

És fonamental establir un equilibri sostenible entre el treball i la vida personal. No tothom pot gaudir d’una oficina a casa, però és fonamental reservar un racó de la llar per a què sigui l’espai de treball. Això ajudarà a establir límits clars entre el mode de treball i el domèstic.

Poder allunyar-se del lloc de treball quan es necessiti un descans o quan acabi la jornada, permetrà deixar les tasques laborals enrere, simbòlica i mentalment, i continuar on es va deixar al matí següent.

5) Practicar la cura personal

Per últim, però no menys important, és clau cuidar-se quan es treballa des de casa, el que sovint vol dir estar en sintonia amb els nivells d’energia. Els teletreballadors tendeixen a tenir menys dies de malaltia, sovint opten per seguir treballant fins i tot sense trobar-se bé.

Encara que això és positiu per a les empreses i un testimoni de la dedicació de certs treballadors remots, treballar en relativa soledat pot comportar ignorar els senyals del propi cos. Per aquest motiu, la cura personal és, potser d’una manera més indirecta, tan important com qualsevol altre consell de productivitat remota.

Com mantenir la cura personal?
  • Fent exercici: L’activitat física regular és beneficiosa per a tots, no només pels teletreballadors. Al prendre un descans és convenient fer alguns estiraments.
  • Sortint de casa : Si es treballa des de casa, és possible que no es surti d’ella durant diversos dies, el que no és bo. La llum del sol i l’aire fresc no només són crucials per a la seva salut, sinó que també para aclarir la ment. Estar assegut davant d’una pantalla tot el dia, especialment si s’està abordant una tasca difícil, és perjudicial per a la productivitat.
  • Mantenint el “viatge diari”: Si una persona és nova en el treball remot i té dificultats per trobar el temps addicional necessari per crear un equilibri saludable entre el treball i la vida personal, s’ha de redefinir el que vol dir “viatjar” diàriament.

A més de mantenir els hàbits normals en termes de despertar-se, menjar i acabar la jornada laboral, s’ha d’utilitzar el temps que normalment es dedicava als desplaçaments per practicar les recomanacions mencionades anteriorment: 15 minuts d’estirament lleuger, lectura o alguna altra activitat intencional poden ajudar mentalment a marcar el rellotge d’entrada i sortida de l’àmbit laboral.

També et pot interessar

 
  20/01/2021 17:01

El mercat dels contact center al núvol assolirà els 44,86 mil milions de dòlars el 2025

El mercat dels contact center al núvol es va valorar en 13,67 mil milions de dòlars el 2019, i s’espera que arribi als 44,86 mil milions de dòlars el 2025, amb una taxa de creixement anual compost (CAGR) del 23,11% durant el període de pronòstic (2020-2025). Els call center heretats que operen amb tecnologies més […]

LLEGIR MÉS