BLOG

Oficina intel·ligent

5 reptes als quals s’enfronten les organitzacions per a la tornada a l’oficina i com afrontar-los

5 reptes als quals s’enfronten les organitzacions per a la tornada a l’oficina i com afrontar-los
  14/07/2021 16:07

Encara que no existeix un full de ruta clar per a què els empleats tornin a l’oficina en mig de la pandèmia i amb l’actual repunt de casos de COVID-19, els líders empresarials estan contemplant la tornada a l’oficina i s’enfronten a diverses dificultats degut a l’amenaça persistent del virus.

Les organitzacions de totes les mides i sectors tenen feina a fer abans de tornar a la normalitat a l’oficina. Han de plantejar-se les següents qüestions: Els seus empleats confien en què l’entorn laboral serà segur? Es prioritzaran tots els aspectes del seu benestar? Quines mesures de seguretat s’aplicaran? Tota empresa ha de respondre a aquestes preguntes amb honestedat i després comunicar les respostes de forma clara als empleats.

5 reptes als quals s’enfronten les organitzacions per a la tornada a l’oficina i com afrontar-los
1) Gestionar l’accés a l’espai laboral i limitar l’exposició

Com gestionaran les empreses el risc a l’hora de tornar a la normalitat a l’oficina? Aquesta és una pregunta que alguns estan abordant amb un procés de registre més detallat, com demanar als empleats que informin sobre viatges recents, resultats de COVID-19, símptomes o exposició a qualsevol persona que hagi estat malalta.

Un sistema digitalitzat que permeti als empleats autoinformar els símptomes i una possible exposició ofereix a les organitzacions una millor oportunitat d’evitar riscos i proporcionar confidencialitat. Les empreses poden recomanar de manera proactiva les acciones apropiades, com quedar-se a casa i teletreballar. Per tant, l’adopció de mesures de seguretat a llarg termini és el que es necessita per mantenir el lloc de treball segur a mig termini.

2) Mantenir la confidencialitat dels empleats

Quan es tracta de controls de salut i registres mèdics, els empleats tenen dret a un grau de privacitat que aquesta crisi posa a prova. Tota la informació mèdica sobre un empleat en particular, inclosos els resultats dels controls diaris de temperatura, han d’emmagatzemar-se en un arxiu personal de l’empleat per mantenir la seva privacitat. Si es sospita o es confirma que un empleat té COVID-19, ha d’informar-se a tots els membres de l’equip que hagin estat potencialment exposats i indicar-los que es quedin a casa durant 14 dies sense revelar la identitat de la persona infectada.

3) Implementar flexibilitat laboral

La vida és qualsevol cosa menys predictible en aquest moment, i les empreses han de prioritzar la flexibilitat a mida que comencen a portar empleats de tornada a l’oficina. Per això, és probable que les organitzacions necessitin adoptar un enfocament per etapes quan els empleats tornin a la feina i han de tenir en compte les necessitats de cada individu al determinar les adaptacions adequades.

Els desplaçaments a l’oficina són el millor lloc per començar. Els empleats que utilitzen el transport públic s’enfronten al major risc a causa de la massificació que es produeix als autobusos i trens en hores punta. Com a solució, les empreses poden adoptar “torns” d’entrada a l’oficina per oferir a les persones la flexibilitat de viatjar en transport públic en les hores de menor activitat.

Així mateix, el treball remot, que segueix sent recomanat per les autoritats governamentals, pot seguir funcionant proporcionant-los les eines necessàries i al qual els empleats ja estan acostumats després de tants mesos.

4) Mantenir una comunicació clara i coherent

Amb nova informació disponible tots els dies sobre la COVID-19, és important comunicar-se regularment amb els empleats sobre les mesures que s’estan prenent per mantenir-los segurs. Les actualitzacions periòdiques per correu electrònic (newsletters) amb les últimes notícies i qualsevol canvi de política són fonamentals.

Ajudar als treballadors a mantenir-se informats i establir un diàleg amb la gerència també pot contribuir en gran mesura a generar confiança. Les enquestes són excel·lents per això, però es limiten a capturar el sentiment dels empleats en un moment precís. Per això, les mateixes eines de comunicacions dinàmiques que mantenen a les persones connectades mentre treballen des de casa poden ajudar-les a mantenir-se en contacte quan tornin a l’oficina.

Així mateix, un canal designat en una plataforma col·laborativa que sigui només per actualitzacions relacionades amb la COVID-19 pot encoratjar als empleats a compartir recursos. Aquí, novament, els empleats poden apreciar l’anonimat quan es tracta de parlar sobre la seva situació personal.

5) Mantenir una cultura laboral vibrant

La majoria de les empreses es centren als obstacles més immediats de la reobertura, com garantir la salut i la seguretat dels seus empleats, però també és un repte tractar de descobrir com mantenir l’ànim mentre l’oficina s’omple de nou.

Per sobre de tot, les empreses han d’empatitzar amb els empleats per evitar la seva ansietat i les seves pors sobre el que vol dir la tornada al treball per a ells i les seves famílies. Posar el focus en la seguretat, la privacitat i la transparència abans de la tornada pot ajudar a establir la confiança que tota organització necessitarà per avançar horitzontalment.

També et pot interessar

 
  15/06/2021 07:06

4 formes de mantenir el compromís dels agents d’un contact center

Els agents del call center compromesos i experimentats són més importants que mai. Si bé les opcions d’autoservei s’han estès i s’han afegit nous canals, encara es necessiten agents per a preguntes complexes i per gestionar als clients que experimenten un major nivell de frustració. Aquests són casos que només un agent del call center […]

LLEGIR MÉS