BLOG

Oficina intel·ligent

Quatre formes en què l’oficina evoluciona cap al futur

Quatre formes en què l’oficina evoluciona cap al futur
  09/04/2019 09:04

L’oficina tal i com la coneixem ara està evolucionant constantment. Els cubículum dels anys 80 han donat pas a espais més informals i de planta oberta. Tots els canvis s’han combinat amb el desenvolupament de la tecnologia: el llapis i el paper van donar pas a la màquina d’escriure i la màquina d’escriure a dispositius electrònics com ordinadors personals, telèfons intel·ligents i tauletes.

Però l’oficina del futur és quelcom més que l’espai físic i la tecnologia dins d’ell. Abasta tota la transformació del lloc de treball, des de canvis en la forma en què els empleats treballen amb innovacions com IA i IoT, fins a noves pràctiques de gestió. Llavors, com està canviant l’oficina d’avui, i cap a on es dirigeix?

Quatre formes en què l’oficina evoluciona cap al futur
1) Canvis en l’espai de l’oficina

Els líders empresarials i arquitectes han redissenyat les oficines durant els últims 150 anys, canviant d’escriptoris llargs i endreçats a espais de treball dividits i files interminables de cubículums. Afortunadament, hem superat això i les oficines d’avui han tornat als espais oberts, encoratjant la col·laboració dins dels equips i entre ells.

Moltes empreses també han començat a realitzar hotdesking, que és un sistema organitzatiu on els escriptoris i els llocs de treball són ocupats pels empleats sense llocs assignats. Fins i tot els propis escriptoris estan canviant per adaptar-se a les noves formes de treball, ja que les empreses adopten escriptores d’estil de barra, escriptoris mòbils o escriptoris dempeus.

El disseny de l’oficina del futur sembla expandir-se en aquests arranjaments flexibles, amb mobles dissenyats per reflectir les noves tendències de treball àgil i espais encara més versàtils. També s’incorporarà més tecnologia en els mobles i les parets, incloses pantalles i pissarres digitals que es connectaran als dispositius dels treballadors quan sigui necessari, així com ports de càrrega inalàmbrics.

A més, en els propers anys veurem el creixement de l’oficina intel·ligent, on els sensors integrats d’IoT proporcionen dades a sistemes automatitzats que optimitzen la forma en què s’utilitzen els recursos de l’oficina, com la calefacció o la il·luminació. Això podria general un gran estalvi d’energia per a les empreses i ajudar-les en els seus programes de RSE.

Les empreses amb visió de futur també es centraran més en el benestar dels empleats. El futbolí i les sales de joc no s’adapten a totes les cultures corporatives, però més plantes, llum natural i espais verds són beneficiosos tant per a la productivitat com per a la felicitat.

2) Combinació de les sales de reunions i els espais socials

Les oficines tenen dos tipus d’àrees on els treballadors es reuneixen: espais informals com la cuina o la cafeteria on tenen lloc converses, i espais formals, com sales de reunions i sales de juntes.

Les oficines d’avui estan esborrant la línia entre les dues, designant algunes àrees com treball informal en equip o espais per a reunions. En el futur, hi haurà més espais socials dissenyats específicament per fomentar la interacció entre els empleats. Les companyies també buscaran més formes de reunir als treballadors remots amb els seus col·legues d’oficina.

3) Implementació de noves tecnologies

S’estan produint canvis a mesura que les empreses s’allunyin dels PC d’escriptori als portàtils, oferint als empleats opcions de comunicació, informació i eines de productivitat on sigui que estiguin.

També s’esperen més desenvolupaments en la informàtica d’oficina, amb més poder de processament integrat en l’entorn de l’oficina i més serveis que depenen de la parla, la veu i el reconeixement facial. Així mateix, veurem treballadors a cada indústria utilitzant més sistemes cognitius o intel·ligents, obtenint informació rellevant de les dades de l’empresa i aprenent el que necessitem i volem per realitzar la feina. Aquest és un canvi que requerirà més reconfiguracions en l’oficina, o noves formes per a què els treballadors humans i els seus nous companys de feina d’IA interactuïn.

D’altra banda, és probable que les línies entre el virtual i el físic comencin a fusionar-se en el lloc de treball. Les tecnologies de realitat virtual (RV) i realitat augmentada (RA) ja estan canviant la forma en què es duen a terme la visualització, el màrqueting, la capacitació, el disseny i altres funcions. Un estudi estima que pel 2020, la realitat virtual reduirà els costos a la meitat en termes de capacitació corporativa, i el 15% de tots els tècnics usaran la tecnologia de realitat augmentada d’alguna forma.

4) Evolució en la infraestructura i els serveis

El desenvolupament de l’oficina va comportar un creixement massiu en la paperassa i la burocràcia, i la necessitat d’infraestructura per donar-hi suport. El canvi a les tecnologies digitals i PC durant els anys 80 i 90 va transformar la forma en què les empreses gestionaven les dades, amb les arquitectures client/servidor i la xarxa que permet a les empreses emmagatzemar i compartir informació de manera més efectiva.

En els últims anys, això ha tornat a canviar, ja que els serveis basats en el núvol eliminen les restriccions que vinculen la informació a una ubicació o dispositiu específic. La informació ara flueix d’un dispositiu a un altre i d’un lloc a un altre, limitada únicament pels drets d’accés i les disposicions de seguretat.

El creixement del núvol i els serveis de núvol híbrid no estan disminuint a curt termini, amb més eines de Business Intelligence i assistents personals intel·ligents que no només troben dades quan les sol·licitem, sinó que adopten un enfoc més proactiu i impulsen informació rellevant que pot ajudar a les organitzacions. Mentrestant, els serveis de col·laboració i les aplicacions canviaran la forma en què treballem junts, de manera que els fluxos de treball es realitzin sense problemes, ja sigui a l’oficina, treballant des de casa o en desplaçaments.

També et pot interessar

 
  10/04/2019 15:04

Com millorar la productivitat dels agents d’un call center?

Els agents són el major actiu en qualsevol call center. Tanmateix, la rotació d’agents es considera el repte número 1 pels contact centers. Els líders dels centres de trucades sempre busquen formes d’invertir en els agents: contractar als millors, capacitar-los, formar-los millor i retenir-los durant més temps aportant-los benestar i l’estabilitat del treball en equip. […]

LLEGIR MÉS